2 bin 500 rakımlı dağın zirvesinde soğuk su etrafında yetişiyor, yemek ve çökelekleri tatlandırıyor

Tarih: 22.07.2023 12:13

Elazığ’ın Arıcak ilçesinde yaylaya çıkan kadınlar sadece soğuk su etrafında taşların dibinde yetişen ’’Kamış’’ adı verilen otu toplayıp, yemek ve çökelek yapıyor.
Elazığ’ın Arıcak ilçesinde yaylaya çıkan kadınlar, baharın gelmesiyle birlikte uzun bir yolculuğun ardından çıktıkları dağlarda ot toplayıp aile bütçelerine katkı sağlıyor. Kadınlar, her yıl baharda 2 bin 544 rakımlı Akdağ’ındaki yaylaya çıkıp yörede ’Kamış’ adı verdikleri otu topladıklarını ve bu otlarla peynir ve çeşitli yemekler yaptıklarını söyledi. İlçeye yaklaşık 30 kilometre uzaklıktaki bu dağın eteklerinde sadece soğuk su etrafında ve taşların dibinde yetişen bu ot, özellikle keçi sütünden yapılan çökelekte kullanılıyor.
Ailesiyle birlikte geldiği yaylada hem rutin işlerini yaptığını hem de ot toplayarak peynirde kullandıklarını dile getiren Sevim Can (55), “Yaylaya gelip emek harcıyoruz. İneklerimize, davarlarımıza bakıyoruz. Aynı zamanda peynir ve otlu çökelek yapıyoruz. Aynı zamanda eşlerimize yardım ediyoruz. Bu topladığımız otun adı da yörede ‘kaşım’ olarak geçiyor. Taşların altında soğuk suyunda dibinde yetişen bu otu kendimiz topluyoruz. Tadı çok güzeldir” dedi.

Abone Ol

Ömrü sadece 20 gün! Koparmanın binlerce lira cezası var: Gördükleri manzara karşısında şoke oldular

Korkunç olay! Çöpte beden parçaları bulundu: Başı kesilip derisi yüzülmüş

Müfredat yine değişiyor! Milli Eğitim Bakanlığı yeni çalışmayı erişime açtı

Hazal Filiz Küçükköse: Kendimi Barbie gibi hissediyorum

Onlarca ölü pilot balina kıyıya vurdu! Sebebi bilinmiyor